2016 m. gegužės 9 d., pirmadienis

Nepakartojami Europos sodai kerinčių spalvų jūroje. Kristaus statula, Herrenhausen sodai bei Hanoverio senamiestis (Lenkija, Vokietija 1-2d.)

Atėjo toks laikas, kai savo gimtadienio tiesiog nebelaukiu, o jis kaip tyčia - šast ir atlekia. Ir dar taip greitai, jog rodos kažkas persistengė įsukdamas laiko ratą.  O vaikystėje juk tai buvo džiugi, labai laukiama šventė.  Draugai, dovanos, vaišių stalas.. Dabar nieko nesinori. Kažkaip jautriai šiais metais sureagavau į sulauktus metelius, gal net per jautriai. Kodėl taip greitai lekia laikas?

Ta gražia (man liūdnoka) proga, gavau dovanų 5 dienų kelionę  „Nepakartojami Europos sodai kerinčių spalvų jūroje“. Taip gerai pagalvojus, jau visai pradeda patikt man tie gimtadieniai..  :D

Vis svajojau nuvykti į tulpių žydėjimo šventę Burbiškių dvare, pasigrožėti žiedų spalvomis, pasimėgauti kvapais. O ši kelionė, mano norą išpildė su kaupu. Tiesa, tai ne Burbiškių dvaras, bet .. viskas iš pradžių.

Pirmoji diena.
Lagaminai sukrauti, maisto atsargomis pasirūpinta. Išvykome iš Vilniaus 4.30. Kelionė per Lenkiją.  Apie 17 val. sustojome Svebodzine, kur ant 16,5 metrų krantinės akmenų ir skaldos pastatyta didžiausias pasaulyje – 33 metų aukščio Kristaus statula. Dydis iš ties įspūdingas.

Pirmoji nakvynė Rzepin miestelyje. Apsistojome "Motel Paradise". Motelio pliusas tik vienas, tai kambario erdvumas. Visa kita kvepia seniena, dušo kabina sugebėjo sugadinti nuotaiką, kriauklė taip pat nesupratau kokios paskirties, švaros trūkumas. Tad pirmąja nakvyne pasigirti negaliu. Kieme yra įrengtas parkelis poilsiui su suoliukais, fontaniuku, kriokliuku.. kažkada lyg buvę gražu, bet šiuo metu trūksta tvarkos. Gal dar ne sezonas, susitvarkys. Norint pasipildyti maisto atsargas, netoliese yra parduotuvė. Pusryčiai, kurie įskaičiuoti į nakvynės kainą skurdoki.

Antroji diena.
Papusryčiavę sėdome į autobusą ir pirmyn į Hanoverį (Vokietija) 380km. Turėjom nuostabią gidę, kuri važiuojant pasakojo apie pravažiuojamos šalies/miesto gyvenimą, tradicijas ir pan.
Herrenhausen sodai. Bilieto kaina 8 eur.
Tai barokinė pilis su keturiais milžiniškais sodais.

Kai kurie jų labiau panašūs į parkus, kiti – tikri sodai su ypatingais augalais. Panašu, kad ši teritorija įveikiama tikrai ne per vieną dieną. O mums buvo skirtos vos  2-3 valandos. Žinoma visko taip ir neapėjome, bet akis paganyti tikrai buvo į ką. Sodas tęsiasi beveik 2km ir atskleidžia per tris amžius susiformavusią Europos sodų parkų kultūrą.

Didžiausios sodo puošmenos :
Didžioji kaskada, išdėliota iš kriauklių, spalvotų akmenėlių, papuošta skulptūromis

Mistinė Niko grota su spalvoto stiklo mozaikomis.

Didysis fontanas, kurio srovė ištrykšta net į 70 metrų aukštį.

Perėjus į kitą gatvės pusę nuo Herrenhausen sodų, yra botanikos sodas. Į jį įleidžiama su tuo pačiu bilietu.

Sode yra kaktusų šiltnamis. Kaktusai nuo pačių mažiausių iki už mane didesnių. Man, kaip kaktusų mylėtojai, tikrai buvo į ką pažiūrėti.

Pasižvalgę po sodus, turėjome laiko pasivaikščioti po Hanoverio senamiestį. Senamiestis nedidukas, bet labai gražus. Mišinys iš senų namų, parduotuvių, kavinių.

Pasivaikščiojimui skirtas laikas taip pat labai suspaustas, tad taupydami jį, valgėm galima sakyti tiesiog eidami. Kavinėj išsinešimui užsisakėme vištienos su ryžiais. Labai skanu. Kaip patys pajuokavom, tikriausiai  viskas jau būtų buvę skanu :D , nes normalaus maisto (nelabai man jis buvo normalus) buvom valgę tik ryte.

Marktkirche (Turgaus bažnyčia). Viena seniausių Hanoverio evangeliškų bažnyčių su 97 metrų bokštu ir su garsiausiai visoje Niedersachsenų žemėję skambančiais varpais – jų net 11.

Naujoji rotušė (Neues Rathaus). Atrodo, kaip pilis, o iš tiesų tai naujoji Hanoverio rotušė. Čia dar ir šiandien visa Hanoverio valdžia sėdi.

Iš senamiesčio patraukėm į "parduotuvių alėją". Kaip mūsų Akropolis, tik po atviru dangumi :D, vien parduotuvėlės, daug išpardavimų reklamų švietė languose, bet parduotuvės tomis dienomis nedirbo, tad net pasižvalgyti po jas neturėjome galimybės.
Nakvynė, nuo Hanoverio už 120km - Gronau/Epe. Sakyčiau pati mieliausia nakvynė iš visų - “Hotel Bugener”. Labai gražūs kambariai, minkšta lova, švara 10 balų, yra išėjimas į terasą (buvo giedras dangus, tad įsitaisę terasoje, smagiai stebėjome žvaigždes). Diena praėjo nuostabiai.
Pusryčiai taip pat buvo labai skanūs, maisto pasirinkimas gan platus (švediškas stalas).
Pasisotinę sėdom į autobusą ir pirmyn į  Amsterdamą! (220 km).