2017 m. lapkričio 28 d., antradienis

Ekskursija Vilniaus Katedros požemiais ir ne tik...

Atostogos!
       Dauguma klausia ir ką gi aš veiksiu tokiu metų laiku atostogaudama. Galiu drąsiai atsakyti, kad man atostogoms tinka bet koks metų laikas. Kad nebūtų poilsis tik drybsant ant sofkutės, kas beje irgi kartais į naudą ;), šį kart pasiplanavau kelias išvykas. Pirmoji išvyką aplankyti Salako miestelį. -> Salako pažintinis takas bei Švč. Mergelės apsireiškimo vieta prie ilgio ežero.
     Dėl savo darbo grafiko niekaip negalėjau pasiderinti laiko ekskursijai Vilniaus Katedros požemiais, tad  tik ištaikiusi progą su bendraminte sese nusipirkome bilietus (12 eur asmeniui) į ekskursiją "Stebuklai Vilniaus požemiuose" su Všį "Ekskursijos Vilniuje", internetinis puslapis -> Vivid VilniusŠeštadienio rytą, 10:30 val. rinkomės prie Vilniaus Katedros varpinės. Mus pasitiko gidė Daiva. Kol laukėme visų norinčių paklaidžioti požemiais, gidė pasiūlė pasisukti ant plytelės "Stebuklas". Tikima, kad atsistojus ant menininko Gitenio Umbraso sukurtos plytelės ir apsisukus aplink savo ašį, sugalvotas noras būtinai išsipildys.

Visiems susirinkus leidžiamės į intriguojančią kelionę laiku Vilniaus Katedros požemiais. Ten pamatėme kur ir kaip buvo laidojami Lietuvos galingiausieji. Gidės pasakojimo dėka sužinojome kur stovėjo ir kaip atrodė pirmoji Katedra ir kas jai nutiko.

Kapitulos kripta – didžiausia ir vaizdingiausia požeminė patalpa, įrengta po bažnyčios presbiterija. Šiandien kriptoje galima apžiūrėti radinius, pasakojančius apie katedros perstatymus ir puošybą.

Čia saugomas ir žymiausio Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės valdovo Vytauto Didžiojo palaikams skirtas sarkofagas.

Turėjome galimybę pamatytį seniausią freską Lietuvoje.

Aplankėme legendinės gražuolės Barboros Radvilaitės amžino poilsio vietą. Gidė parodė kaip atrodė gražiausia XVI a. Europos moteris ir papasakojo kas pasiglemžė jos gyvybę.

Po Šv. Kazimiero koplyčia įrengtame Karališkajame mauzoliejuje palaidotas Lenkijos karalius ir Lietuvos didysis kunigaikštis Aleksandras Jogailaitis, karalienės Barbora Radvilaitė ir Elžbieta Habsburgaitė, valdovo Vladislovo IV Vazos širdis. Mums labai pasisekė su gide. Pasakojo labai išsamiai ir įdomiai. Ačiū tau Daiva.

Ekskursjos metu galima sužinoti kas rašoma šiuose laiškuose ;)

Ekskursijos metu dar aplankėme Šv. Kazimiero koplyčią, saugančią šventojo karalaičio Kazimiero Jogailiečio palaikus. Šv. Kazimiero koplyčia — tai vienas vertingiausių Lietuvos baroko dailės paminklų katedra.lt.

Ekskursiją tęsėme  užsukę į Baltijos gintaro meno centrą, kur pamatėme kaip prieš 50 mln. metų formavosi gintaras, kokių spalvų jis būna ir kaip mūsų protėviai gintaru papirkinėjo dievus. Taip pat sužinojome paslaptį, kaip atskirti tikrą gintarą nuo padirbinių. ;) Nusileidome į senųjų baltų šventvietę.

Na, ir galiausiai aplankėme viename iš Pilies gatvės namų, kuriame šiandien įsikūręs Marijos ir Jurgio Šlapelių muziejus, nusileidme į rūsį, kur šiuo metu nelabai ką tepamatysi nes įsikūrusi dailės meno paroda. Šis muziejus yra XV - XX a. pirmosios pusės architektūrinis paminklas. Gotikiniai rūsiai turi ir baroko elementų (skliautai). Gotikinėse rūsių patalpose puikiai išlikę švieslangių angokraščiai, laiptinės iš Pilies gatvės, nišos ir kiti interjero elementai. Po Antrojo pasaulinio karo rūsiai ilgą laiką buvo užversti ir nenuadojami. Dabar čia vyksta dailės parodos.