2019 m. gegužės 1 d., trečiadienis

Dūkštos pėsčiųjų pažintinis takas

Gegužės 1 - oji diena. Laisvadienis. Oras puikus. Sėdam su vaikais į mašiniuką ir pirmyn!
Šį kartą lekiame pasivaikščioti Dūkštos pėsčiųjų pažintiniu taku. Tai iš ties tobula, graži, įdomi vieta pasivaikščiojimui.
Dūkštos pažintinis takas – tai vienas sudėtingiausių, fizinių jėgų reikalaujantis, tačiau pats įdomiausias, mano lankytas, Neries regioninio parko maršrutas, kuriuo tikrai verta keliauti. Nuvykę vos radome kur pastatyti automobilį, nes tuo metu, ten vyko Plukių žydėjimo šventė. Kažkas šventę švenčia, o mes pirmyn pėsčiųjų takeliu. Viso takelio ilgis apie 5 km.
Pirmiausia mus pasitinka vilkai :D bei medis, kuris  kaži ar jau ilgai bestovės. Medyje didžiulė drevė, kurioje gyvena daug skruzdžių.

Eidami toliau priėjome nuorodą. Visą kelią žymi rodiklytės, tad pasiklysti neįmanoma. Mes keliaujame pažintinio tako kryptimi. Ir grožimės gamta. Informaciniai stendai supažindina su ažuolų, akmenų bei ten esančios augmenijos gyvavimo ir atsiradimo istorijomis.

Priėjome buvusį vandens malūną. Tai XX a. statytas Bradeliškių vandens malūnas, kuris  įtrauktas į valstybės saugomų arcitektūros pamiklų sąrašą, nors pagal dabartinį vaizdą nepanašu, kad jis būtų saugomas. Apžiūrėjome malūno likučius, pasigrožėjome akmenuotu upeliuku ir einam toliau.

Didelę dalį tako sudaro dideli šlaitai, su daug daug stačių laipteliukų, kai kurie jau neatrodo saugūs.

Nusileidę į Dūkštos pažintinio tako slėnį ėjome palei upę nusėtą akmenimis.. Vaizdas pasakiškas.

Prieš vykstant čia, šiek tiek pasidomėjau šiuo taku. Radau informacijos, kad norint apeiti ratu visą tąką, gali tekt net bristi. Tačiau, toje vietoje radome stūksantį tiltą, tad patirti malonumo brendant lediniu vandeniu neteko, nors buvom tam pasiruošę :D.

Na, o dabar laukė didelis iššūkis užkopti laiptais į statų skardį. Užkopus mus pasitiki didžiulis ąžuolas. Šalia įrengti suoliukai mums labai pagelbėjo.

Netoliese guli jau savo gyvenimėlį atgyvenęs ąžuolas.

Toliau einam link Buivydų piliakalnio. Ten aukštumos kyšulyje įrengtas gamtos balkonas, iš kurio  atsiveria nepaprasto grožio vaizdai į Dūkštos upelio slėnį link Bradeliškių ir Karmazinų  Taip pat yra išlikęs didžiulis ąžuolas.

Toliau reik paėjėti žvirkeliu iki Bardeliškių piliakalnio. Kur taip pat atsiveria pasakiškai vaizdai. Ten prisėdam papietauti, jau tiksliau gal pavakarieniauti.

Finišas :D

Kitoje gatvės pusėje yra Dukštų ąžuolų pažintinis takas. Keliaujame ten.