Kadangi ši kelionė,
galima sakyt, buvo ekspromtu, tai "namų darbai" prieš lankantis
Potsdame, nebuvo atlikti. Pasirodo, norint čia viską apeiti, apžiūrėti reikėtų
mažiausiai 2-3 dienų. Tai nepaprasto grožio parkai, rūmai ir kiti pastatai išsidėstę
labai didelėje teritorijoje. Deja, mes turėjome tik vieną dieną (ir tai ne
pilną), tad reikėjo rinktis ar daugiau pamatyti, ar išsamiau kažką pasirinkto
apžiūrėti. Jei būtume lankę muziejus, tai nebūtume pamatę net pusės tiek, kiek
pamatėm šiandien. Muziejus paliekam kitam kartui. Turėsim progą grįžti dar
kartą :D.
Potsdamas – Vokietijos
miestas, Brandenburgo žemės sostinė. Įsikūręs ant Havelo upės krantų, į
pietvakarius nuo Berlyno. Potsdamas iki 1918 m. buvo Prūsijos karalių ir
Vokietijos imperijos kaizerių rezidencija. Mieste gausu sujungtų ežerų ir
unikalaus kultūrinio reljefo. Pats miestas labai tvarkingas, švarus ir įdomus.
Toks įvertinimas man kilo vos praėjus kelias miesto gatveles,
beieškant Sanssouci parko.
Viską rasti labai paprasta, nes visur yra nuorodos.
Į parką įėjimai yra keli, tad mes kurį pirmą radome, tuo ir įėjome. Tai nebuvo
pagrindinis įėjimas.
Parkas mano akimis.
Sanssouci − didžiausias
pasaulio paveldo objektas Vokietijoje, Potsdame. Sanssouci parko ansamblis turi
baroko, rokoko ir klasicizmo bruožų. Ansamblį sudaro: Sanssouci rūmai,
taisyklingojo planavimo parkas, Paveikslų galerija, Naujieji rūmai, Komenso
rūmai, Belvederis, Oranžerija.
Pirmiausia priėjome
Sanssouci rūmus. Išvertus į lietuvių kalbą, sans souci reiškia „be
rūpesčių“. Tokį vardą rūmams suteikė Prūsijos karalius Frydrichas II, mėgęs šią
vietą vadinti savo „mažuoju vynuogyno nameliu“. XVIII a. iškilę rūmai buvo
skirti karaliui pabėgti nuo rūpesčių, o vėliau tapo nuolatine vasaros
rezidencija. Tai nedidelis, bet pagrindinis pastatas, labiau primenantis
oranžeriją, nei rūmus. Jis yra siauras, vieno aukšto, tik dešimties
kambarių, enfiladas, įskaitant aptarnavimo ir personalo kambarius už
jų. Po kelių dešimtmečių Sansusi rūmų kompleksą papildė nauji
didingi rūmai, parke iškilo paviljonai ir kiti statiniai, tačiau Frydrichas II
pirmenybę visuomet teikė senajam pastatui. Rūmuose karaliaus Frydricho kvietimu
lankydavosi to meto šviesuomenė: filosofai, muzikai, mokslininkai, jų tarpe ir
Volteras.
Kitas prieitas pastatas - Nuotraukų galerija. Tai yra seniausias išlikęs muziejus, pastatytas valdovui
Vokietijoje. Frederikas II buvo aistringas paveikslų rinkėjas. Jaunystėje jis pirmenybę skyrė šiuolaikiniam rokoko menui
Prancūzijoje, o jo kambarių Sanssouci sienas puošė jo mėgstamiausio
dailininko Antoine Watteau paveikslai. Po jo įstojimo į sostą 1740 m.
Karalius vis labiau domėjosi istoriniais paveikslais, kurie tuo metu buvo
labai vertinami. Ypatingai jis domėjosi ir
rinko renesanso , metodizmo ir baroko meno
kūrinius, daugiausia iš italų ir flamandų menininkų.
Obelisko įėjimas yra rytinė Sanssouci parko riba.
Į dešinę pusę nuo Obelisko įėjimo, Sanssoucio parke, stovi Taikos bažnyčia, arba Friedenskirche, pastatyta 1844 m.
Į kairę nuo Obelisko įėjimo yra Neptūno grotas (vokiečių kalba: Neptungrotte). Jis bbuvo sukurtas 1751–1757 m. Neptūnas simbolizuoja santykį su vandeniu. Šonuose esančios konvekcijos, suskirstytos į krioklių formą ir vidus, pagamintas iš daugelio tikrųjų kriauklių.
Pastatas, esantis į
vakarus nuo Sanssouci rūmų, papildo paveikslų galeriją,
kuri yra į rytus. Abu pastatai siejasi su vasaros rūmais. Parkas pasakiško grožio.
Orangerieschloss. Oranžerija.
Frederikas II, savo karaliavimo metu, stengėsi statyti reprezentatyvius pastatus aplink pilį. Vienas iš jų yra Belvedere ant kalno, vadinamo „Klausberg“, netoli Potsdamo, pastatytas tarp 1770–1772 m. Pagrindinis Frederiko konstrukcijų tikslas buvo puošti aplink pilį esančią teritoriją. Tai kaip ir apžvalgos bokštelis, nuo kurio turėtų atsiverti nuostabūs vaizdai, tačiau laiptai buvo užtverti grandinėmis, kas mane labai nuvylė...
Naujieji rūmai.
Pats įspūdingiausias pastatas. "Vakarinėje sodo dalyje, pasibaigus
Septynerių metų karui (1756–1763), 1769 metais Frydricho Didžiojo nurodymu buvo
pastatyti naujieji rūmai (vok. Neues Palais), kurių barokinių formų galybė bei
monumentali ekspresija turėjo liudyti Prūsijos šlovę bei pergalę. Virš dviem
šimtais salių garsėjusių rūmų yra iškilęs milžiniškas kupolas, kurio viršūnę
užbaigia trijų gracijų aukštai iškelta Prūsijos sosto karūna. Vien tai, kad
pastatas yra didžiausias visos Prūsijos barokinis statinys, rodo, koks
akivaizdus kontrastas egzistuoja tarp pirmųjų rūmų kameriškumo ir antrųjų
patoso, kurį įkūnijo architektas Johannas Gottfriedas Büringas, padedamas
gausios skulptorių, dekoravusių fasadą, komandos. Nepaisant to, kad naujųjų
rūmų architektūroje tiesiogiai šlovinama Prūsija, Frydrichas Didysis, sakoma,
niekada juose negyvenęs, saugodamas ištikimybę pirmiesiems savo paties sugalvotiems
rūmams, kurių lokalizacija leido apžvelgti plačią parko ir jame esančių pastatų
panoramą. Ją 1755 metais naujųjų rūmų architektas Büringas papildė,
pastatydamas karaliui, nuo pat jaunystės turėjusiam paveikslų kolekcionavimo
aistrą, atskirą galeriją (vok. Bildergalerie) – pirmąjį Vokietijoje muziejinį
pastatą. Pastato paskirtį nurodė fasade, atgręžtame į sodo pusę, įkomponuotos
alegorinės meno bei mokslo skulptūros – Johanno Gottliebo Heymüllerio ir
Johanno Peterio Benckerto kūriniai. Kaip ir kiti ansamblio pastatai, galerija
buvo papuošta jos didingumą bei reikšmę pabrėžiančiu kupolu – architektūroje
įprastu valdžios ir galios simboliu. Valdovo kolekcijoje puikavosi jo pamėgto
Prancūzijos rokoko tapytojo Antoine’o Watteu paveikslai, didingi bei kameriški
paties karaliaus ir dvariškių portretai, nutapyti rūmų dailininko Antoine’o
Pesne, taip pat garsusis Correggio „Dvejojantis Tomas“, Guido Reni „Kleopatros
mirtis“, Rembrandto, Rubenso, Van Dycko drobės. " Šaltinis -> Krantai.
Kinų
namas, tai Rotondinis arbatos
namelis. Šio namelio eksterjeras dekoruotas auksu žėrinčiomis, kinų apdarais
vilkinčiomis, kinų pozomis stovinčiomis bei sėdinčiomis, beveik natūralaus
dydžio europietiškus veidus turinčiomis skulptūromis.
Svarbiausius objektus lyg visus paminėjau. Be jų dar yra ir sodininkų namai, ir šiaip poilsio, bei kitokios paskirties namukų...
Kelios akimirkos iš Potsdamo gatvių.
Šv. Nikolajaus bažnyčia. |
Brandenburgo vartai (vok. Brandenburger Tor)
|
Medžiotojų vartai (vok. Jägertor) |
Naueno vartai (vok. Nauener Tor) |
Ar reikia išanksto nusipirkti įėjimo bilietus, ar nėra didelių eilių papulti į San Susi muziejus?
AtsakytiPanaikintiSveiki. Tuo metu, kai mes buvome, eilių tikrai nebuvo ;)
Panaikinti