2024 m. spalio 8 d., antradienis

Keturių dienų išvyka į Zakopanę. Kasprowy Wierch 1987m (Kasprovo viršūnė). Lenkija

Kitas objektas, kurį rekomenduoja aplankyti viešint Zakopanėje, tai Kasprovo viršūnė (1987 m). Ją pasiekti galima dviem būdais – kalnų keltuvu arba pėsčiomis. Kelionė kalnų keltuvu užtrunka iki 15 minučių. Sakoma, kad į viršūnę kopti pėsčiomis yra kur kas įdomiau, tereikia sumokėti įėjimo į Tatrų nacionalinį parką mokestį ir pasiruošti 3 valandų žygiui nuostabaus grožio keliu. Galima rinktis kombinuotą variantą – užkilti keltuvu, o žemyn eiti pėsčiomis.

Mes, po vakar dienos žygio, svarstėme antrąjį variantą. Bet taip gavosi, kad pamiršau iš vakaro nupirkti bilietus į keltuvą. Buvo likę vietų tik popietės laikui, kas mums tikrai netiko. Apsvarstėm kitus variantus, ką galėtume aplankyti be Kasparovo viršūnės, bet, vis tik nusprendėme, kad kylame į kalną pėsčiomis ir blogiausiu atveju nusileisim keltuvu žemyn. Bet viršuje keltuvo laukė tokia gausybė žmonių, kad ir leisti nusprendėme pėsčiomis :D. Dėl atsiveriančių vaizdų leidžiantis tikrai nesigailėjom tokiu  pasirinkimu.
Na, o šių kalnų takų ir keltuvo pradžia yra Kuznicos vietovėje, kur ir palikome automobilį. Tiesa, iki pačio kelto reikėjo paeiti apie 2 km., gal šiek tiek mažiau. Už stovėjimo aikštelę, grįžę nuo kalnų, susimokėjome 50 zlotų (PLN). Artimiausio parkingo nuoroda -> Parking Kasparowy

Kasprovo viršūnė (Kasprowy Wierch)1987 m yra pagrindiniame Tatrų kalnų masyve – per ją eina Lenkijos ir Slovakijos siena, tad vienu metu galima pabuvoti dviejose valstybėse. Sukilimo pėsčiomis apie 6 km. ir tiek pat atgal. Gal po vakar dienos apšilimo, gal nuo psichologinio nusiteikimo, bet šiandien, kad ir į daug aukštesnį kalną liposi daug lengviau. Sunkiai, labai sunkiai, bet lengviau nei vakar :D Kylant kuo aukščiau, kalnas statėjo, vėjas kilo, kartais vėjo gūsiai rodos nupūs nuo to siauro kalnų takelio. Atrodo jau viršūnė ranka pasiekiama, bet tuo pačiu dar taip toli. Bekopiant kilo ne tik vėjas, bet tuo  pačiu kalno viršūnę pradėjo gaubti debesys. Matomumas tik palei nosį. Vargais negalais užkilus, akimirkai atsiskleidė debesys ir atsivėrė pasakiški vaizdai. Gaila, kad tik akimirkai. Pasivaikščioti  keteromis jau nėjome, nes nematėme prasmės su tokiu matomumu. Tad pasigrožėję tuo ką įmatėme, leidomės žemyn. Leisdamiesi aptarėme, kad tikrai norėsime čia grįžti, pakilti keltuvu, kad galėtume visas jėgas skirti pasivaikščiojimams kalnų keteromis.

Draugiškai manęs vis laukiantis mano bendražygis ...
Man buvo sunku kopti į kalną, kolegai leistis į apačią...Tad leidžiantis jau man vis reikėjo atsisukti atgal ir stabtelėjus palaukti.

Kylant į kalną sutikome tikrai ne daug kopiančių pėsčiomis, tarp sutiktųjų kopė dvi venuolės.  Viena mus išgirdusi kalbančius tarpusavy,  džiaugsmingai pakalbino klausdama ar mes iš Lietuvos. Ir iš kart perspėjo, kad lietuviškai nieko nesupranta. :D Dar kažką bandė mums sakyt lenkiškai, bet jų kalbą suprantu tik labai jau minimaliai. Beje, tą pačią vienuolę sutikome ir besileisdami jau į apačią. Šyptelėjo prasilenkdama džiaugsminga bet pavargusia šypsena veide...
Buvo stiprus žygis kalnais, bet pasakiškai gražiais vaizdais. Man patiko! Besileisdama rodos nesibaigiančia nuokalne vis garsiai stebėjausi, kaip aplamai aš tiek užkopiau... :D

Vakarieniauti pasirinkome tą pačią kavinę, kaip ir vakar, netgi tą patį patiekalą, nes buvo iš ties skanu ir jauku pasisėdėti. Taip jaukiai ir šiltai sėdėdama svajojau jau tik apie lovą ir saldų miegelį :D.
Kitą dieną laukė ilgas kelias namo.

Kokybiškos  informacijos šiai kelionei radau -> Kelionių atradimai

Įdomumo dėlei pasiskaičiavome šios kelionės išlaidas.
Apartamentų nuoma -  258 eur.
Kuras - 180 eur. Viso nuvažiavome 1984 km.
Parkingai bei lankytojų parko bilietai - 33 eur.
Maistas kavinėse bei užkandžiai - 174 eur. (Pavalgyti  normalaus maisto visas dienas pavyko tik po vieną kartą).
Suvenyrai - 14 eur.
Viso keturių dienų kelionė dviems atsiėjo - 659 eur.